mandag 13. desember 2010

Tenkte bare jeg skulle fortelle litt om hvor jeg skal og hva jeg skal gjøre i Tanzania.Vi er 9 jenter fra klassen min som skal reise nedover til Tanzania. De første dagene skal vi være sammen på et forberedelseskurs i storbyen Dar Es Salam. Deretter skilles vi, det vil si at to stk skal være igjen i Dar og ha praksisen sin der, to stk drar til en by som heter Morogoro, og jeg og fire andre reiser til byen Moshi.Vi som skal til Moshi skal bo i samme hus, men vi skal være på to forskjellige praksisplasser. Jeg og Lise skal ha praksis på et senter for gatebarn, og de tre andre skal være på et hiv/aids senter. Utrolige spennende praksisplasser, er virkelig fornøyd med den!
Byen Moshi ligger ved foten av Kilimanjaro, afrikas høyeste fjell, og er derfor en populær turistby.
Senteret for gatebarn som vi skal jobbe på heter Mkombozi. Det ligger kun et par minutters gange fra der vi skal bo. Mkombozi ble etablert i 1997 og arbeider med å hjelpe barn som bor eller jobber på gaten. Senteret arbeider også med å få stoppet overgrep på barn, samt at deres rettigheter blir ivaretatt. Mkombozi hjelper over 1000 barn og familier i året.



Mkombozi





Huset vi skal bo i :)
Kommer tilbake med mer, nå er det på tide å komme seg i sengen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar