tirsdag 28. desember 2010

Nå er det bare 1 uke igjen, fy søren, tiden går så fort!! Dette har jeg gledet meg til siden jeg startet på vernepleien, og nå er det snart.. :) Men jeg kjenner at reisefeberen begynner å komme, og det kribler godt i magen når jeg tenker på at jeg skal være i AFRIKA i tre måneder. Så tenker jeg på alt jeg må huske å ordne og kjøpe inn før avreise. Men heldigvis er det meste i boks allerede da. Pengene fra lånekassen er hvertfall kommet på kontoen :) Det jeg trenger av utstyr er nesten på vei i kofferten, eksempelvis myggnett, fiberhåndklær, lommelykter osv.. (strømmen i huset går visst ganske ofte). Reiseforsikringen er bestilt og betalt, så nå er jeg og tingene mine godt forsikret.

Ellers så gleder jeg meg til å dra fra utrolig kalde Norge og ned til ca 30 varmegrader, det skal bli herlig!! Eneste lille minuset er kanskje at de har en annen kleskode i Tanzania enn vi har her hjemme. Kvinner skal helst ikke vise verken skuldrene eller lårene og det er ikke min sommergarderobe tilpasset. Men men, jeg tenker vi får se det litt an når vi kommer ned. Er jo greit å dekke seg litt til, ikke minst med tanke på all myggen som svirrer rundt der nede.. Vil helst prøve å unngå å få malaria!

Nå har jeg fastet 1 time så nå skal jeg drikke min andre dose av noe greier som skal forebygge kolera, og det smaker fy!! Og det verste er at jeg må faste 1 time etterpå også, så jeg kan ikke skylle det ned med noenting, kan ikke putte en pastill i munnen engang..!!

Men over til noe annet, etter endt praksis i Moshi skal hele gjengen ha en uke ferie på Zanzibar!! Zanzibar ligger utenfor kysten på østsiden av Tanzania, kun 6 grader sør for ekvator.. "Zanzibar er en helårsdestinasjon med gjennomsnittlig 7 - 8 soltimer om dagen og temperaturer mellom 24 - 28 grader celsius året rundt." Me like :)


ZANZIBAR :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar