onsdag 16. mars 2011

Helgen i Dar var bare helt fantastisk!
Etter en meget lang reise fra Moshi, buss i 8 timer, og så 3 timer i taxi, kom vi frem til det nydeligste hotellet. Vi ble møtt i entrèen av hotellets eiere som ønsket oss velkommen, og vi fikk hver vår velksomstdrink..
Bungalowene var utrolig nydelige, sittedo, badekar, ordentlig dusj og et hus av en myggnetting J Vi spiste en kjempegod middag som for min del besto av biff og fløtegratinerte poteter. Deilig med noe annet enn det vi pleier å spise som stort sett er pizza eller ugali.
Neste morgen våknet jeg før klokken slo åtte fordi jeg gledet meg sånn til å nyte dagen. Jeg gikk
ut å la meg i hengekøyen til de andre sto opp. Halv ni gikk vi ned til bassenget hvor frokosten ble servert. Å, det var supergod frokost. Buffè med masse frukt, omelett, godt brød og snacks.

Så var det å deige seg i solen med søte små aper løpende rundt oss. Nydelig!!

Hotellet har kun 10 bungalower og det var nesten ingen andre gjester enn oss der, så vi fikk god
personlig service fra hotellets personalet og eiere. Vi bestilte hesteridning klokken fem og massasje til dagen etterpå.

Hesteriding på stranden har som sagt vært min drøm i mange år, og det var såå kjekt!! Kjempe artig J Drømmen min gikk endelig i oppfyllelse, amazing!

Kvelden tilbrakte vi med vin, kortspill og nok en god middag.

Neste morgen kom hun damen som skulle massere oss. Vi gikk en og en opp i bungalowen og fikk en
times herlig massasje. Foruten det lå vi med bassenget hele dagen. Lovely
J

Fra søndag til mandag sov vi på nonneseteren hvor Maria og Silje bor, så bar det tilbake igjen til Moshi med Dar express mandags morgen. Helgen gikk altfor fort, men det var så verdt to lange bussturer for den fantastiske luksusen med de beste jentene!
Tilbake i Moshi går dagene unna, nå er det kun 2 uker igjen av praksis. Jeg kjenner at jeg gleder
meg litt til å bli ferdig, men samtidig trives jeg utrolig godt her. Vi har blitt kjent med mange som det nok kommer til å bli hardt å reise fra. Spesielt en del av guttene fra senteret, de er så søt og god. Jeg og Lise har tenkt å lage en stor bilderamme med masse bilder av guttene som vi vil gi til dem når vi slutter. Så i går hadde vi med oss kamera og knipset i vei..

I dag har vi vært med kiwakukki jentene på et dagsenter for utviklingshemmende barn. De har startet
et prosjekt hvor de skal lage en sansekasse til barna. Før den kan lages må barna kartlegges, det hjalp vi til med i dag. Spennende å se hvordan de reagerer på ulike lyder, farger og andre stimuli.

Etter dagsenteret dro vi til byen, kjøpte noe stoff og gikk til skredderen. Jeg skal lage meg en ny
baggyshorts, veldig behagelig å gå med her nede. Og jeg er så lei av det lille utvalget jeg har av klær. Var ikke helt enkelt å vite hva man skulle pakke med seg, så jeg merket tidlig at jeg hadde bommet litt angående det.. men men.. Lesson learned ;)

Deretter spiste vi lunsj og tok en tur til bassenget for å slikke noen solstråler. Det var digg, men så begynte det å regne, masse! Vi nærmer oss regntiden..


Later J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar