torsdag 3. mars 2011

En rotte var levelig, den ble på en måte husdyret vårt.. Men da den fikk seg familie og unger måtte jeg og Lise ta ansvar og få en stopper på det hele.. Med det hele mener jeg: Den/de tygget
hull i klærne våre (11 av mine 17 truser er ødelagt), maten vår forsvant og den/de la fra seg avføring overalt!!
Så vi fikk mama Julie (husverten) til å skaffe noe gift fra en lokal mann oppi høgget her, uvisst hvilken type gift.. Den ble blandet med småfisk og plassert ved siden av komfyren hvor de bodde. Døren til
kjøkkenet ble lukket.. Etter noen timer fant vi mamma rotten sjanglende på gulvet, en stund vurderte vi om vi skulle ta den ut og kakke den i hodet.. (Når jeg sier vi så mener jeg egentlig
Margrethe som fungerer som husets vaktmester
J) Men vi landet på at giften gjorde at den sovnet inn og ikke led, så den fikk være der den var..
Jeg gikk å la meg.. Neste morgen lå mamma rotten og tre babyrotter døde utenfor i en kurv.. Takk Margrethe! Resten var opp til hushjelpen vår som fjernet dem når hun kom på jobb.. Nå er det bare
pappa rotten igjen..
Forferdelig at det måtte ende slik, men vi så ingen annen utvei.. Hvil i fred!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar