tirsdag 8. februar 2011

Tjo hei å tudlidei :)

Ja da sitter vi her da, uten strøm igjen.. Nå har den vært borte i nesten 7 timer! Heldigvis er det fremdeles lyst ute, og jeg håper den kommer tilbake før det blir mørkt (selv om jeg har mine tvil). Det sies at strømmen blir slått av med vilje som en del av en strømstyringsplan.. Noen steder har de et aggregat som blir slått på når strømmen blir borte, men ikke alle steder.. For eksempel på Mkombozi har de ikke det, så når strømmen går så er det nesten ingen som kan gjøre noe, da de fleste er avhengig av datamaskiner.. Dette resulterer i mye fjas og mas, og latteren sitter ganske løst hos alle og enhver.. :)

Jaa, ellers så har vi det fremdels veldig bra.. Møtte to finske gutter i dag som jobber på et annet senter for gatebarn rett oppi høgget her.. Jeg og Lise var der for å se hvordan det senteret fungerer i forhold til Mkombozi. Vi inviterte guttene med på "the watering hole", som en utekino-stedet, på torsdag, da skal de vise Due date :) gleder oss!! Og hamburgeren der har jeg lengtet etter siden forrige gang vi var der..

Så ser vi frem til å dra på safari, drar den 20.feb.. Skal til Serengeti og Ngorogoro! 4 dager og 3 netter :) Gleder meg veldig.. Vi er 13 stk som skal dra.. (noen av jentene får besøk hjemmefra) Lene har odnet en ganske så god pris for oss, 520 dollar per pers.. Da ligger vi i telt og har egen kokk med oss :) Blir helt konge!!

Nå skal vi ut å spise på en av moshi`s gode resturanter, tror vi går for steakhouse i dag.. Der har de en utrolig god biff!! Nam nam :)

HAKUNA MATATA :)

1 kommentar:

  1. Silje!
    Så bra å se at du har det bra :) Jeg sitter på kontoret i Oslo og gjør research, rake motsetningen av deg :) hehe. Så tidig at det er utekino ved "the watering hole". Og kos deg med burgeren, kan tenke meg at jeg hadde likt den også...

    Kos deg masse og opplev masse.

    Stoor klem fra Ina Sofie.

    SvarSlett