fredag 11. februar 2011

Våknet i natt av mareritt og at jeg hylte "hjeeelp"!! Jeg var sikker på at de
andre skulle storme inn på rommet mitt, men nei.. Heldigvis var de i dyp
søvn.. Marerittet skyldtes nok thrilleren av en bok jeg fikk før jeg
reiste, som jeg leste i går kveld.. Takk jenter :) hehe..



I dag på jobben: Kom kl 8, alle barna var på skolen, ingenting å gjøre, det var
strøm så alle de ansatte var stort sett opptatt med sitt.. Lise var i Arusha..
Jeg satt i 3 timer på kontoret og reiv meg i håret av kjedsomhet og hørte på
alle som bablet i vei på Swahili, uten omtrent å si et kvekk på engelsk..
Hensynsfulle, hmm.. ikke akkurat.. Den eneste oppgaven jeg fikk i løpet av
3 timer var å skrive inn et brev på swahili på dataen.. Heilt topp
det.. Men så plutselig skulle en av sosialarbeiderne kjøre en av
guttene hjem til bestemoren sin, og det kunne jeg få bli med
på. Gutten skulle flytte fra Mkombozi og hjem til bestemoren. Han er 17 år
gammel, veldig hyggelig gutt!
Så hei hvor det gikk ut i bushen, praktisk talt.. Jordhus og banantrær så langt
øyet kunne se.. :) Interessant tur.. Da vi kom til huset var det ingen
hjemme, så da måtte vi kjøre enda litt inn i bushen og så videre ta beina fatt
og gå dypere inn i denne fantastiske naturen for å finne bestemoren hans.. Vi
gikk på en sti og passerte hyggelige gamle mennesker som jobbet med å
grave opp poteter.. Tror de ble litt overrasket over å plutselig se en hviting midt inni bushen (nabolaget)..
Men så, endelig, der sto gamlemor og arbeidet utpå et jordet..:) Sprek dame må jeg si..
Virkelig kjekt å se at han kunne flytte tilbake til familien sin.. :) Han virket veldig glad for det!

I kveld har vi vært på utekinoen igjen, utrolig kjekt!! Bra film og fantastisk burger!! Love it..
Hjemover kjørte vi i en jeep, alle mann bak på lasteplanet, eller hva det kalles.. Helt konge å stå bakpå der mens vi kjørte, fri som fuglen, med inget annet en stjerner over oss :) hihi..

Strømmen er selvfølgelig borte i kveld også, så da er det fest for maurene som stort
sett kommer fram når det er mørkt! Og så fikk jeg forresten tatt bilde av
rotten i dag. Var aleine hjemme så jeg satt tålmodig å ventet på at den skulle
komme fram.. Det tok ikke lange tiden før den kom og jeg fikk knipset!! Er
egentlig litt i tvil på om det er en rotte, er i såfall en liten rotte, eller
kanskje en stor mus.. Hmm, hvem vet.. Noe jeg vet er hvertfall at det
ligger bæsj etter den i omtrent alle rom.. Til og med under sengen min.. Ikke akkurat digg.. Men men.. What to do?

(Dette innlegget er fra i går, fikk ikke postet det fordi jeg gikk tom for penger på
det mobile bredbåndet) :)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar