søndag 30. januar 2011

Det er helt vilt hvor fort dagene går, nå har vi allerede vært her 1 måned.. Ganske sykt egentlig, plutselig blir det april og vi skal hjem igjen..

De siste dagene har vært kjekke.. Jeg og Lise har hatt de yngste guttene med oss og svømt, veldig kjekt.. Vi trodde ikke at de kunne svømme, men de var praktisk talt som fisker i vannet alle sammen! Så har jeg vært enda en gang med ut på gaten, denne gangen var det nesten ingen gategutter som kom. Men det ble likevel en interessant dag da sportslederen på Mkombozi fortalte meg masse historier om den tanzanianske kulturen og deres tradisjoner. Ganske utrolige ting jeg fikk høre.. For eksempel om hvordan det korrupte politiet opererer, hvordan mange menn skaffer seg utallige koner og barn, hvordan ekteskap blir inngått, forbudet mot abort som resulterer i spedbarn som blir etterlatt for å dø på gaten osv..

På torsdag kom Maria på besøk fra Dar. Silje skulle også vært med, men hun har fått malaria og kunne da desverre ikke komme.. Og på fredag kom Daniel, en student fra Institute of social work som vi ble kjent med første uken i Dar.. På kvelden gikk vi ut på byen, på et sted som heter Glacier (der hvor Lise og jeg var for to helger siden). Kult sted! Maria ble desverre dårlig på kvelden så hun og Lene ble ikke med ut. Det var veldig dumt!! Men vi andre hadde det veldig gøy på byen, god stemning, masse folk, og bra musikk..

Siste lørdag hver måned har de et show på Mkombozi, det er sånn at alle som har noe å vise frem opptrer.. Så der var vi selvfølgelig i går, og det var helt sinnsykt bra!! Det var for det meste dansing og rapping det gikk i.. Dansingen synes jeg var mest imponerende, det var helt vilt!! Ble nesten rørt av å se på for de var så flinke!! For en rytmesans guttene har altså, og så så ivrig på å vise seg frem, helt fantastisk :)
På kvelden i går dro jeg, Lise, Camilla og Daniel på utekino. Veldig stilig sted! Prosjektor som viste en spansk/meksikansk film med handling fra 1900-tallet, med halvveis engelsk tekst! Opplevelse altså..:) I tillegg fikk vi maten servert under filmen, beste hamburgeren jeg har smakt så langt her nede!! Maria stakkars ver fremdeles dårlig så hun orket ikke å bli med.. :(

I dag har vi bare chillet med bassenget og jobbet med brunfargen.. Digg det!!
Nå holder Daniel på å vaske, flink gutt han, mens vi andre ligger på hvert vårt rom og enten ser film eller henger på nettet..

Har fått lagt ut noen bilder på facebook, endelig, men irriterer meg grønn over at det ikke går an å legge ut på bloggen!! Vet det er kjedelig når det kun er tekst, så sorry folkens.. :)

I morgen starter nok en ny uke med nye muligheter, jeg gleder meg.. :)
Tutao nana badaj!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar