mandag 17. januar 2011

En ny liten oppdatering fra tanzanias begivenheter :)

Som dere kanskje husker ble jeg og Lise invitert hjem til en jente vi møtte på gaten, og besøket skulle finne sted i går.. Men da vi hadde sendt meld til mannen hennes (mob hennes virket ikke) og ikke fikk svar, ble det naturlig nok avlyst.. I stedet dro vi til Impala hotel og lå og grillet oss i den deilige solen :)


Og etter et lite besøk på kveldstid av en av guttene på mkombozi som kom med et, hmm ja hva skal jeg si, et kjærlighetsbrev til meg, må vi kanskje revurdere det å bygge opp for gode relasjoner til guttene. Spesielt de eldste gutta, der er det både tanker og følelser i sving. Og de legger ikke skjul på at mange tror på myten om at den som blir sammen med en hvit jente eller gutt blir både rik og lykkelig..

En liten ting i forhold til akkurat det er at omtrent samtlige vestlige jenter vi har sett eller snakket med her i moshi er sammen med, forlovet eller gift med en tanzanianer.. (Hmm) Men for all del, mange av tanzanianerne er veldig kjekke og de er et flott folkeslag!

Men så, for å oppsummere dagen i dag: klein :)
Ubehagelig å møte han som har brettet ut om hva han føler, what to do liksom? Så det eneste riktige, og i henhold til mkombozis regler, måtte jeg melde fra om det.. Supervisoren vår tok dette meget alvorlig, "this has to be investigated".. og det var ikke måte på greier der i gården..
Men så, da child protection officer`en kom på jobb, tok han det særdeles rolig.. Dette var noe som hadde skjedd mange ganger tidligere, gutter i den alderen er full av følelser og håp osv, og han håpet jeg ikke ble brydd på grunn av det.. Han skulle også ta seg en liten prat med stakkars gutten.. Så forhåpentligvis er saken ute av verden :)


Men nå er det på tide å sove, har tucket myggnettingen godt nedi sidene på madrassen, og er klar for skjønnhetssøvnen min.. Må si varmen gjør meg trøtt altså.. Vi legger oss egentlig generelt veldig tidlig hele gjengen her.. :) Skikkelig herlig tilværelse vi har!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar