mandag 31. januar 2011

En ny varm dag har fløyet forbi, og nå ligger jeg godt tucket inn under myggnettingen i den ”gode” sengen min.. Kjøpte meg forresten ny hodepute her om dagen, 32 kroner, og da prutet jeg ikke engang! Den var mye bedre enn den harde som var her som holdt på å ta knekken på nakken min..
Klokken er 23.30 og jeg er dautrøtt, selv om jeg og Lise hadde oss en powernap før i dag.. Varmen tar på kjenner jeg, og den stjeler litt av energien min! Men det må sies at det er veldig lett å stå opp om morningene til 20 grader, det er ikke som i Norge hvor jeg gruer meg til å gå ut av dynen og ut i den kalde leiligheten..
Vi begynner på jobb kl 08.00 og på veien kan vi som regel se hele kilimanjaro, utrolig fint! Det tar oss 6 min å gå til Mkombozi, herlig å slippe taxi eller dalla..
Vi har et svært mangotre i hagen, og hver gang det faller ned en mango høres det ut som om det blir avfyrt et skudd.. (vi har bølgeblikk-tak) Kvepper like mye hver eneste gang.. J

Rotten vi har i hus har i dag stjålet tre av Margrethe sine rundstykker.. De lå på gulvet på rommet hennes inni en pose som var lukket, og mens hun kikket litt på innsiden av øyelokkene sine hadde rotten vært og tatt tre av fire rundstykker.. Vi fant to av de igjen inni komfyren hvor rotten bor. I tillegg kom det frem et par kakkerlakker fra komfyren når jentene flyttet på den! Jeg sto trygt oppi en av stolene i stuene.. J Æsj og fysj, heller rotter enn kakkerlakker altså, de er ekle de!!

Jaja, god natt alle sammen J Lala salama på swahili..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar