lørdag 15. januar 2011

Mambo :)

I går hadde jeg og Lise en veldig fin dag på jobben, vi bygger relasjoner med guttene og blir stadig bedre kjent med dem, det er veldig kjekt. Noen er veldig frempå og interessert i å snakke med oss, mens andre er mer reserverte.. Og så er det stor variasjon i forhold til engelsk kunnskapene deres, det er en liten utfordring.. Men det er utrolig hvordan man kan ha det kjekt og kommunisere selv om den verbale kommunikasjonen er så som så..:) Her kommer våre gode "vernepleie-egenskaper" med non verbal kommunikasjon til stor nytte.. Det har lønnet seg med utallige kommunikasjonskurs på høgskolen ;)

Vi måtte en tur til byen og veksle til dollar som vi trenger for å betale for arbeidstillatelsen vår (residens permit), og benyttet samtidig sjansen til å ta en liten lunsj. Klokken var bare halv elleve, men lunsjen på mkombozi er ikke før ett, eller klokken blir som oftest halv to før det er mat, og da har vi gått sulten i noen timer.. Er lenge å gå fra halv åtte til ett uten mat. Lunsjen på mkomozi var ugali og bønner :) Jeg har forresten oppdaget at jeg ikke er så kresen som jeg trodde for jeg synes vi får veldig god mat jeg.. Og maten er noe jeg var en smule bekymret for, kom jeg til å like den? Og svaret er: JA :)

På kvelden gikk jeg og Lise ut, vi hadde avtale med en annen student som også er på mkombozi. Hun skulle ut med alle vennen sine, så vi benyttet oss av muligheten til å henge med dem. Vi tok først taxi til makumba bay og delte en flaske vin der, det føltes som om vi var i syden, med unntak av at vi var de eneste hvite der.. hehe.. Så tok vi taxi videre for å møte Katey og vennene hennes på et annet utested. Det var et utrolig kult sted. Var liksom en stor hage, med masse stoler og bord, dansegulv i stein med discolys, en stor bar, og live band. De spilte masse reggie musikk og det var bare helt konge.. Seinere på kvelden satte de på waka waka og da tok det helt av!! Vi hadde det kjempe kjekt!! Møtte mange folk og fikk oss noen venner :) Til og med en maasai, han kunne vise oss villagen sin så vi måtte bare ringe han en dag vi ville komme på beøsk. Maasaiene har en utrolig stilig drakt på seg, ser nesten ut som krigere fra det forrige århundre.. ;) En fantastisk kveld!
I dag sto jeg og Lise opp kl 12 og tok taxi rett til YMCA for å slappe av med bassenget.. Digg! Eneste minuset var at "solsengene" var av tre, uten pute, så det var litt hardt å ligge på kan man si.. Utrolig varmt, kjenner at jeg ble litt svidd i ansiktet, selv om jeg smurte meg med faktor 30! Jaja, kjekt å få arbeide litt med brunfargen innimellom dette slitsomme livet vi lever her nede.. hehe.. ;)


Nå har vi nettopp vært ute på en steakhouse resturant. Jeg spiste en utrolig god biff, med grønnsaker og french fries + to brus. Det hele kostet meg under 40 kroner.. Ikke feil det :)

Life is great!!

1 kommentar:

  1. Hei vennen! det er så kjekt å høre at du har det bra, og at du opplever så mye spennende (og at du likr maten..hehe)

    tenker masse på deg, og jeg savner deg enda mer nå når du er så langt vekke.. men nyt det, tiden går fort..og ta masse bilder.

    Kjempegøy å lese hvordan du har det, og morsomme historier, så forsett med det!

    Super glad i deg, pass på hverandre.

    Klem Cherin

    SvarSlett